Bruynseels-Vochten werd in 1983 opgericht door de ouders van David Vochten en de familie Bruynseels. Al meer dan veertig jaar zijn ze gespecialiseerd in ramen, deuren, veranda’s en bijgebouwen in aluminium en pvc. Daarbij richten ze zich zowel op particulieren, de B2B-markt als de grotere bouwprojecten. Inmiddels zijn er twee showrooms, in Kalmthout en Ekeren. ‘In 2023 gingen onze ouders met pensioen. Sindsdien hebben Yves Bruynseels en ik de dagelijkse leiding overgenomen’, zegt David.

Cupra Leon

‘Aanvankelijk hadden we twee plug-inhybride Škoda Octavia’s besteld bij Auto Natie Group’, vertelt hij. ‘Maar plots hadden we vier extra auto’s nodig. Ik wilde graag dezelfde wagens als die van onze eerste bestelling, maar die exacte modellen bleken niet meer verkrijgbaar. Gelukkig was Auto Natie Group bijzonder flexibel. De twee Škoda Octavia’s hielden ze zelf, en wij konden zes identieke plug-inhybride CUPRA Leons bestellen. Achteraf gezien zijn we bijzonder tevreden met de ruil, want het zijn hele mooie modellen. Er komen alleen maar lovende commentaren van de medewerkers die ermee rondrijden. Ik was ook aangenaam verrast toen de wagens geleverd werden. Er zitten zelfs meer opties op dan op mijn eigen wagen’, lacht hij.

Bij Bruynseels-Vochten werken zo’n 150 medewerkers. ‘In het wagenpark zitten een 60-tal voertuigen, zowel personenwagens, bestelwagen als vrachtwagens’, vertelt David. ‘Het is de bedoeling om de personenwagens op termijn allemaal te vervangen door CUPRA’s. Medewerkers die in een iets hoger segment vallen voor de bedrijfswagens, rijden meestal met een BMW. Voor de bestelwagens is de situatie anders’, lacht David. ‘Mijn echtgenote heeft een garage van Renault Bedrijfsvoertuigen, dus daar hoeven we niet lang voor te zoeken.’

Te vroeg voor elektrisch 

Elektrische wagens, die zitten momenteel nog niet in het wagenpark van Bruynseels-Vochten. ‘Dat klopt, de omschakeling naar volledig elektrisch rijden is voor ons momenteel nog niet aan de orde’, legt David uit. ‘We wachten tot de elektrische modellen nog wat verder evolueren en het rijbereik ook wat groter wordt. Onze projectleiders zitten dagelijks toch heel wat kilometers in de wagen.’

‘We hebben op onze bedrijfssite wel enkele laadpalen staan, waar de bestuurders van de hybride CUPRA’s en BMW’s hun wagens kunnen inpluggen. Als iedereen morgen overstapt naar een volledig elektrische wagen, dan moeten we ook onze laadoplossingen opnieuw bekijken. Het zou hier nogal snel laadfile zijn aan de palen’, lacht David.

‘Elektrisch rijden is nog iets anders dan snel even gaan tanken, je moet een laadbeurt vooraf goed plannen en het duurt toch wel even vooraleer de batterij vol is. Bovendien zouden we dan ook laadpalen moeten voorzien bij de medewerkers thuis, of een deel van hun stroomkosten vergoeden. Dat zijn allemaal denkoefeningen die we nu nog even uitstellen. Maar we houden de evolutie van die elektrische markt natuurlijk in de gaten. Vroeg of laten zullen we allicht de overstap moeten

‘We hebben op onze bedrijfssite wel enkele laadpalen staan, waar de bestuurders van de hybride CUPRA’s en BMW’s hun wagens kunnen inpluggen. Als iedereen morgen overstapt naar een volledig elektrische wagen, dan moeten we ook onze laadoplossingen opnieuw bekijken. Het zou hier nogal snel laadfile zijn aan de palen’, lacht David.

‘Elektrisch rijden is nog iets anders dan snel even gaan tanken, je moet een laadbeurt vooraf goed plannen en het duurt toch wel even vooraleer de batterij vol is. Bovendien zouden we dan ook laadpalen moeten voorzien bij de medewerkers thuis, of een deel van hun stroomkosten vergoeden.

Dat zijn allemaal denkoefeningen die we nu nog even uitstellen. Maar we houden de evolutie van die elektrische markt natuurlijk in de gaten. Vroeg of laten zullen we allicht de overstap moeten maken.’ 

Altijd beschikbaar

De samenwerking met Auto Natie Group, die liep van bij de start heel vlot. ‘Toen we wilden afstappen van Renault voor onze personenwagens, kwam Škoda als automerk in ons vizier. Op een mooie dag ben ik bij Auto Natie Kalmthout de showroom binnengewandeld. Daar hebben ze mij van in het begin heel goed geholpen. Ook bij de ruil van onze twee bestelde Octavia’s deden ze nooit moeilijk. Onze contactpersoon Elke is altijd beschikbaar en enorm flexibel. Geen enkele vraag is haar te veel. Als we in de toekomst nog personenwagens nodig hebben in het segment van de CUPRA’s, dan bel ik meteen naar Auto Natie Group’, besluit David.

Nog vragen?

Wil je meer weten over de mogelijkheden om elektrisch rijden te integreren in je bedrijfswagenpark?

Voor meer informatie of een gedetailleerde TCO-berekening kan je altijd bij ons Fleet & Business-team terecht!