Gebundelde krachten

Auto Natie Kontich (Groeningenlei en Prins Boudewijnlaan), Auto Natie Wilrijk (Boomsesteenweg), Wondercar Wilrijk en Wondercar Kontich bundelen vanaf 2024 de krachten. Zowel de verkoop, de naverkoop als de carrosserieactiviteiten van Volkswagen, Audi, SEAT, CUPRA, ŠKODA en Volkswagen Bedrijfsvoertuigen krijgen een nieuwe thuis in de nieuwbouw langs de Groeningenlei.

De Group Naessens is eigenaar van het terrein, bouwt een modern mobiliteitsbedrijf op maat van Auto Natie Group en verhuurt de locatie op lange termijn aan Auto Natie Group.

Multimerkensite

Koen Van Minnebruggen, bestuurder bij Auto Natie Group: ‘De bestaande infrastructuur van bepaalde sites beantwoordt niet meer aan de noden van vandaag. Er is een chronisch gebrek aan parkeergelegenheid en burelen, en de onderhouds- en energiefacturen swingen de pan uit. Daarnaast is het vandaag moeilijk om medewerkers met de juiste competenties te vinden voor heel wat functies. We moeten regelmatig personeel uitwisselen om bepaalde jobs te kunnen doen.’

‘Bovendien kunnen we onze klanten dankzij dit nieuwbouwproject een one stop shop-beleving bieden. Vanaf 2024 kunnen klanten met al hun vragen en wensen – voor al onze merken – op één plaats terecht. Onze fantastische medewerkers ‘gidsen’ hen graag verder met al hun kennis en expertise. Zij verhuizen ook allemaal mee naar de nieuwe locatie. Er is plaats voor iedereen.’

In de hoogte

Auto Natie Group en LCV Real Estate kozen ervoor om in de hoogte te bouwen. De werkplaatsen en carrosserieafdeling komen op het gelijkvloers, de vijf ‘phygital’ showrooms met annex demowagenparking en klantenparking op de eerste verdieping, burelen en administratie in een mezzanine, en een parking op het dak. Dirk Deroose, CEO van de Willy Naessens Group: ‘Als je in de hoogte bouwt, moet je minder verharden en behoud je meer groen. Van de bomen die op de site stonden, hebben we ongeveer 90 procent kunnen behouden.’

Klimaatneutraal

Koen Van Minnebruggen: ‘Het gebouw is bijna klimaatneutraal. Alles wordt verwarmd met warmtepompen, het water van de twee carwashes in het gebouw wordt volledig gerecycleerd en gefilterd, in de regenputten gaan we in totaal 300.000 liter water stockeren voor dagelijks gebruik, er komen 1.200 zonnepanelen en een 100-tal laadpalen, die ook deels door het publiek kunnen worden gebruikt.’

 

 

De klant centraal

Op jaarlijkse basis wil Auto Natie Kontich (de naam voor de nieuwe vestiging n.v.d.r.) op de nieuwe locatie 3.000 nieuwe wagens en 650 tweedehandswagens verkopen, 27.000 wagens onderhouden of herstellen, en 2.400 carrosserieherstellingen uitvoeren.

Nicolas Stasse, Regional Manager: ‘Daarvoor is in het nieuwe gebouw een werkplaats met 32 werkbruggen voorzien. Aan sommige bruggen zullen voor bepaalde werkzaamheden twee mecaniciens tegelijkertijd werken, terwijl de klanten even kunnen wachten in de cosy lounge. Ook het innovatieve ANPR-systeem zorgt voor een vlotte doorloop. Zo worden nummerplaten meteen gescand als een klant één van de vijf drive in-recepties binnenrijdt. De klantenadviseur weet onmiddellijk welk voertuig binnenkomt en kan samen met de klant meteen bepaalde herstellingen bespreken.’

Eén jaar bouwtijd

Als de werken volgens plan verlopen, opent Auto Natie Kontich begin 2024 zijn deuren. Dirk Deroose: ‘Dat lijkt krap, maar eigenlijk zijn we al een 7-tal maanden heel intensief bezig met het doorlopen van het technische traject. Weet ook dat er op piekmomenten meer dan 200 mensen tegelijk aan het werk zullen zijn op de site. Dan kan het wel vooruitgaan.’

Foto 1 / 1

Fotogalerij event

Foto 1 / 1

Herakles Business Club & Herakles Connect 

Een businessclub, dat is netwerken: je professionele kennissenkring verruimen om nieuwe businessopportuniteiten te ontwikkelen. Bij Herakles Business Club gebeurt dat in een gemoedelijke sfeer, want de leden hebben allemaal iets wat hen verbindt: een warm hart voor hockey en voor de club.

Onder de noemer Herakles Connected organiseert de businessclub jaarlijks vier activiteiten voor de leden. Meestal in een informeel kader, wat perfect past in het familiale karakter van de hockeyclub. Maar altijd met een businessinsteek, om de professionele relaties onder de leden te stimuleren. Bij Auto Natie Group werken we bijzonder graag mee aan dergelijke waardevolle initiatieven.

Friends of Dragons

De businessclub ‘Friends of Dragons’ werd opgericht in 2003. De lokale ondernemers die er deel van uitmaken, steunen de hockeyclub KHC Dragons in de verdere uitbouw van zijn activiteiten. Daarnaast verbinden de leden zich ertoe om hun netwerk van zakelijke contacten, hun kennis en hun expertise onderling uit te wisselen.